Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

74. Olimpiada Fizyczna - znamy wyniki

Z radością informujemy, że uczniowie klasy 3C — Maksymilian Słowik i Artur Doroszko — z powodzeniem reprezentowali naszą szkołę w finałowych zawodach LXXIV Olimpiady Fizycznej, które odbyły się w dniach 12–13 kwietnia 2025 roku.

🏅 Maksymilian Słowik uzyskał tytuł laureata, a 🏅 Artur Doroszko został finalistą jednego z najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów przedmiotowych w Polsce.

Finał Olimpiady składał się z dwóch części: doświadczalnej i teoretycznej.

W części doświadczalnej uczniowie musieli samodzielnie wyznaczyć moduł Younga cienkiej folii plastikowej, wykonując precyzyjne pomiary i analizując wydłużenie materiału pod wpływem siły. Z pozoru proste zadanie wymagało dużej dokładności, wiedzy z zakresu mechaniki ciał stałych oraz umiejętności pracy laboratoryjnej.

Z kolei część teoretyczna obejmowała trzy rozbudowane problemy fizyczne, m.in. zagadnienie z zakresu mechaniki orbitalnej (dotyczące rozdzielenia modułów stacji kosmicznej krążącej wokół planety Ceres), analizę efektu Dopplera przy hamowaniu samochodu w pobliżu torów kolejowych, oraz obliczenia związane z siłami elektromagnetycznymi działającymi na przewodzącą rurę przeciętą wzdłuż osi.

Poziom trudności zadań odpowiadał poziomowi akademickiemu, a ich rozwiązanie wymagało kreatywności, zaawansowanej wiedzy oraz umiejętności łączenia różnych działów fizyki.