Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

I miejsce w konkursie „Młody Einstein”

  • 28-04-2021 14:52

Z dumą ogłaszamy, Artur Panek, uczeń klasy pierwszej zdobył I miejsce w konkursie „Młody Einstein”.

9 kwietnia odbył się w formie zdalnej finał konkursu „Młody Einstein”. W celu wzięcia udziału w konkursie należało przygotować w domu lub szkole pracę konkursową z zakresu fizyki lub z pogranicza fizyki i innych dziedzin. Praca konkursowa mogła być przygotowana w formie modelu, makiety, doświadczenia, pokazu, eksperymentu, urządzenia elektrycznego, urządzenia mechanicznego, projektu badawczego lub kombinacji tych elementów.

Nasz uczeń postanowił zbudować urządzenie do telemetrycznego wyznaczania współczynnika tarcia kinetycznego. W tym celu samodzielnie zbudował i zaprojektował cały zestaw pomiarowy, o którym opowiada sam konstruktor:

"Stanowisko to pozwala na wyznaczanie współczynnika tarcia ślizgowego kinetycznego na podstawie wielokrotnych pomiarów przyspieszenia. Może ono zostać zastosowane w szkole podstawowej na lekcjach na temat tarcia ślizgowego. Do pomiaru przyspieszeń wykorzystywany jest bezwładnościowy pojemnościowy 3-osiowy akcelerometr z przetwornikiem cyfrowym. Stanowisko doświadczalne składa się z dwóch głównych modułów: modułu doświadczalnego. który zsuwamy po równi pochyłej oraz jednostki obliczeniowej. (…) Jednostka obliczeniowa otrzymane odczyty zapisuje w bazie danych. Wszystkie dane opatrzone są indywidualnym identyfikatorem nadanym przez moduł doświadczalny."

Serdecznie gratulujemy !!!