Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Relacja z wycieczki górskiej na Babią Górę 06/01/2024

W ostatni sobotni zimowy poranek (6.01.2024) SK PTT Pionowy Świat przy V LO wraz z zaprzyjaźnionym SK PTT przy ZSEEiM, tzw. Mechanikiem, wybraliśmy się na zimowy szlak. Tym razem celem naszej wędrówki był najwyższy szczyt w Beskidzie Żywieckim — Babia Góra (1724 m n.p.m.). Na początku widok zimowego krajobrazu był wspaniały. Im wyżej wchodziliśmy, tym bardziej odczuwaliśmy zmianę warunków — na szczycie widoczność była bardzo ograniczona. Pokrywa śnieżna w niektórych miejscach sięgała 1,5 m! Nie pozwoliliśmy, aby nam to przeszkodziło i jak zawsze maszerowaliśmy w atmosferze przyjemnych rozmów. Wyjście to było połączone z lekcją i demonstracją sprzętu lawinowego — zestawu ABC i plecaka ABS, które służą do ratowania osób poszkodowanych i zwiększenia szans przeżycia lawiny. Sprzęt, jego wykorzystanie, i jak powinno się zachowywać podczas lawiny wytłumaczył nam ratownik babiogórskiego oddziału GOPR p. Michał Hudka. W drodze powrotnej przy schronisku mieliśmy nawet szansę własnoręcznie użyć zestawu ABC, aby odnaleźć wcześniej zakopany plecak. Serdecznie dziękujemy p. Konradowi za zaproszenie do Babiogórskiego Parku Narodowego oraz dotrzymaniu słowa w związku z "panoramą Tatrzańską" przełęczy Zawrat :)