Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Udział uczniów VLO w konferencji fizyki "Matter to the Deepest"

W dniu 18 września uczniowie V Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku-Białej w ramach konferencji fizyki "Matter to the Deepest", organizowanej przez grupę Teorii i Fenomenologii Fizyki Cząstek w Instytucie Fizyki na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wysłuchali wykładu popularnonaukowego pt. "The future of particle physics", który wygłosił Prof. Dr. Sven-Olaf Moch z Universitetu w Hamburgu.
Podczas wykładu zostały omówione przełomowe odkrycia w fizyce cząstek elementarnych, wiodące aktualne eksperymenty takie jak LHC w CERN-ie i plany dotyczące przyszłych akceleratorów.
Wykład prowadzony był całkowicie w języku angielskim co poszerzyło uczniom słownictwo w dziedzinie fizyki.
Na koniec można było zadawać pytania, z czego wiele osób skorzystało. Także była okazja bezpośredniej rozmowy z Profesorem, podczas której uczniowie dowiedzieli się czy AI może przejąć zawód fizyka oraz dlaczego warto iść w tą dziedzinę.